+(30) 2310 383403-5

  • en
  • el

Balkan Center 9ο χλμ
Θεσσαλονίκη-Θέρμη, 57001

+(30) 2310 383 403-5
info@link-tech.gr

Λογισμικό Κυκλοφοριακής Κίνησης – Speed-0

Το Έργο

Το έργο με τίτλο «SPEED-O: Μοντέλο Κυκλοφοριακής Κίνησης Αστικού Πολεοδομικού Συγκροτήματος» αποτελεί πρόταση συνεργασίας 3 φορέων, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και της Link Technologies ΑΕ. O επιστημονικός και τεχνολογικός τομέας προτεραιότητας στον οποίο ανήκει το συγκεκριμένο έργο είναι

  • Η ανάπτυξη και η αξιοποίηση έξυπνων συστημάτων πληροφόρησης των χρηστών για την οδική καθοδήγηση
  • Η βέλτιστη χρήση των οδικών δικτύων
  • Η καλύτερη εξυπηρέτηση, η ασφάλεια και βελτίωση της αποδοτικότητας των αστικών δικτύων και αυτοκινητοδρόμων με την εισαγωγή πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών και υπηρεσιών διαδικτύου.

Ένα από τα συνηθέστερα προβλήματα των σύγχρονων αστικών κέντρων είναι ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος που παρατηρείται τόσο στο κέντρο όσο και στους βασικούς κεντρικούς οδικούς άξονες των πόλεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση μεγάλου αριθμού οχημάτων στο κέντρο της πόλης με αρνητικές συνέπειες για τη ποιότητα της ζωής όλων όσων κατοικούν στη πόλη της Θεσσαλονίκης.

Το μοντέλο Speed-0 αποτυπώνει με μεγάλη ακρίβεια τη κίνηση στους δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης ύστερα από επεξεργασία και με τη χρήση πολύπλοκων αλγορίθμων, δεδομένων πραγματικού και μη χρόνου που προκύπτουν από το σύστημα Τηλεματικής που είναι εγκατεστημένο στο σύνολο των οχημάτων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Το Speed-0 είναι ένα μοντέλο κίνησης πραγματικού χρόνου με χαρακτηριστικά υψηλής πολυπλοκότητας με εύκολη προσαρμογή του σε αντίστοιχα προβλήματα άλλων πόλεων. Τα πρωτογενή δεδομένα, που λαμβάνει είναι πραγματικού και μη χρόνου. Τα δεδομένα αυτά λαμβάνονται από συστήματα Τηλεματικής ελαχιστοποιώντας την απαίτηση για τη λήψη πληροφοριών από τα συνήθη μετρητικά συστήματα (συστήματα επαγωγικών βρόγχων δρόμου) μεγάλου κόστους και συντήρησης. Αποτέλεσμα του μοντέλου αποτελεί μια σειρά δυναμικών αποτελεσμάτων που η επεξεργασίας και αποτύπωσή τους πάνω σε γεωγραφικό σύστημα παρουσιάζει τη κίνηση στους δρόμους σε συνθήκες πραγματικού χρόνου.

Επέκταση της αποτύπωσης και της προβολής της κίνησης στους δρόμους μέσω διαδικτυακών εφαρμογών, αποτελεί η ενσωμάτωση των παραπάνω αποτελεσμάτων στην ήδη υπάρχουσα εφαρμογή του ΟΑΣΘ «πώς πάω που» με την οποία οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να πάρουν πληροφορίες για το βέλτιστο τρόπο μετακίνησης τους από σημείο σε σημείο με τη χρήση των Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Με τη ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων κίνησης στους αλγόριθμους της παραπάνω εφαρμογής, τα αποτελέσματα που προκύπτουν, υπολογίζονται με βάση την ελάχιστη διανυόμενη απόσταση σε σχέση με το μικρότερο χρόνο ολοκλήρωσης της προτεινόμενη διαδρομής.

Ταυτόχρονα η εφαρμογή παρουσιάζει στους χρήστες τον εκτιμώμενο χρόνο εκτέλεσης της επιθυμητής διαδρομής τόσο με τη χρήση αυτοκινήτου όσο και με τη χρήση των αστικών συγκοινωνιών, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή εναλλακτική.  Στόχος της αναβάθμισης της συγκεκριμένης εφαρμογής είναι η ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών  διαμορφώνοντας περιβαλλοντική συνείδηση στους μετακινούμενους πολίτες.

Σε ερευνητικό επίπεδο το έργο έχει πολλαπλά αφαιρετικά επίπεδα με σημαντικό επιστημονικό ενδιαφέρον. Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη εργαλείων επεξεργασίας σήματος πραγματικού χρόνου με σκοπό την επίλυση ενός γραμμικού συστήματος με τη χρήση πολύ προχωρημένων μαθηματικών τεχνικών αλγορίθμων. Παράλληλα, μέσω του έργου ενισχύεται η μεταφορά τεχνογνωσίας από τις ερευνητικές δραστηριότητες του επιστημόνων του τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, προς τον Ο.Α.Σ.Θ. και προσφέρεται πολύτιμη ευκαιρία για την σύσφιξη των ερευνητικών συνεργασιών του Πανεπιστημίου με τεχνολογικά προηγμένες Ελληνικές εταιρείες όπως η Λινκ και την απόκτηση ερευνητικής εμπειρίας από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές.

Λογισμικό προβολής & επεξεργασίας δεδομένων κίνησης

Περιλαμβάνει λογισμικό που έχει παραδοθεί στο φορέα ΟΑΣΘ και αποτελεί το βασικό παραδοτέο του προτεινόμενου έργου. Προσφέρει τη δυνατότητα στους συγκοινωνιολόγους να εισάγουν πληροφορίες στο σύστημα (όπως λόγου χάρη τη διακοπή κυκλοφορίας σε ένα δρόμο, την εισαγωγή λεωφορείο-λωρίδας σε δρόμο που δεν έχει ήδη προβλεφθεί) και να παρατηρούν τα προσομοιωμένα αποτελέσματα ενισχύοντας το έργο που εκτελούν.

Διαδικτυακή εφαρμογή κυκλοφοριακής κίνησης και ενσωμάτωση των πληροφοριών στην εφαρμογή «πως πάω που».

Η διαδικτυακή εφαρμογή «κυκλοφοριακής κίνησης» δημοσιεύεται στο web site του ΟΑΣΘ. Η εφαρμογή αυτή αποτυπώνει τις πληροφορίες κυκλοφοριακής κίνησης της πόλης πάνω σε χάρτη. Ταυτόχρονα έχει πραγματοποιηθεί ενσωμάτωση των πληροφοριών στην υφιστάμενη εφαρμογή του ΟΑΣΘ «πως πάω πού» και αναβάθμιση της εφαρμογής με την εξαγωγή επιπλέον εφαρμογών.

Mobile εφαρμογή κυκλοφορικής κίνησης

Η εφαρμογή που έχει υλοποιηθεί  είναι συμβατή με όλα τα έξυπνα κινητά της αγοράς και θα διατίθεται δωρεάν στο κοινό.

Οφέλη για το κοινωνικό σύνολο

Στο σύνολο τους τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου στοχεύουν στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης στους μετακινούμενους πολίτες. Η μείωση των αρνητικών συνεπειών του κυκλοφοριακού με την εγκατάλειψη των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς και την ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών θα οδηγήσει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η ανάδειξη των αστικών συγκοινωνιών ως το καλύτερο μέσο μεταφοράς για τη πόλη της Θεσσαλονίκης με την προβολή φιλικών προς το περιβάλλον διαδρομών ουσιαστικά αποτελεί και ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για όλους του πολίτες και κυρίως για τις μικρές ηλικίες. Η διάδοση των παραπάνω εργαλείων προς όφελος όλων των πολιτών θα αναδείξει το έργο των συνεργαζόμενων φορέων και της εταιρικής περιβαλλοντικής ευθύνης του ΟΑΣΘ.

Signup to
Newsletter